5_Benefits_of_Cofee_for_Your_Health_d9a57a9f4d-637x586

درمان خواب آلودگی با قهوه

در این مقاله به بررسی ((درمان خواب آلودگی با قهوه )) می پردازیم :

درمان خواب آلودگی با قهوه

درمان خواب آلودگی با قهوه :

کافئین اغلب در نوشیدنی ها مصرف می شود. از آنجایی که تنوع زیادی در محصولات کافئین دار وجود دارد، تشخیص دقیق مقدار کافئین در یک نوشیدنی خاص، به خصوص یک فنجان چای یا قهوه تازه دم شده که برچسبی ندارد، می تواند دشوار باشد. به طور کلی، قهوه قوی ترین و پرمصرف ترین نوشیدنی کافئین دار است. یک فنجان قهوه حاوی 95 تا 200 میلی گرم کافئین است. برای مقایسه، یک نوشابه  حاوی 35 تا 45 میلی گرم است که تقریباً نصف مقدار یک فنجان قهوه ضعیف تر است.

چگونه کافئین بر مغز تأثیر می گذارد؟

وقتی نوشیدنی ها و غذاهای کافئین دار مصرف می کنیم، معده و روده کوچک ما به سرعت کافئین را جذب می کنند. حداکثر اثرات کافئین معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه در هنگام مصرف رخ می دهد، اگرچه این زمان می تواند در بین افراد بسیار متفاوت باشد. پس از جذب، کافئین به طور موثر در سراسر بدن توزیع می شود و از سد خونی مغزی عبور می کند.

در داخل مغز، کافئین گیرنده های آدنوزین را مسدود می کند. آدنوزین یک ماده شیمیایی خواب آور است
که در ساعات بیداری ما در مغز تولید می شود. به طور معمول، هرچه بیشتر بیدار باشیم، آدنوزین در مغز جمع می شود. هر چه بیشتر جمع شود، خواب‌آلودتر می‌شویم. وقتی کافئین این فرآیند را مسدود می کند، ما هوشیار و هوشیار می مانیم. تحقیقات همچنین نشان داده است که کافئین با ریتم شبانه روزی ملاتونین تداخل می کند.

اگر نزدیک به زمان خواب مصرف شود، شروع خواب را به تاخیر می اندازد. ریتم‌های شبانه‌روزی، الگوهای فیزیولوژیکی هستند، مانند چرخه خواب و بیداری ما، که در یک ساعت 24 ساعته عمل می‌کنند. آنها توسط چرخه بیرونی روز و شب و فرآیندهای سلولی داخلی کنترل می شوند. تجمع آدنوزین به این فرآیند کمک می کند و تداخل کافئین با این فرآیند ممکن است تأثیر آن را بر ریتم شبانه روزی توضیح دهد.

کافئین چقدر ماندگاری دارد؟

اثرات کافئین با نیمه عمر آن اندازه گیری می شود که معمولا بین 4-6 ساعت متغیر است. نیمه عمر به معنای زمانی است که بدن شما نیمی از کافئین مصرفی را متابولیزه یا پردازش کرده است. در نتیجه، نیمه عمر شش ساعته یک نوشیدنی کافئین دار که بعد از ظهر مصرف می کنید، می تواند شما را در شب بیدار نگه دارد.

برخی عوامل می توانند متابولیسم کافئین را کند یا تسریع کنند. استفاده از نیکوتین می تواند نیمه عمر کافئین را تا 50 درصد کاهش دهد، بنابراین سیگاری های مکرر بسیار سریعتر از طریق کافئین با نیمه عمر 2 ساعت عبور می کنند. در مقابل، زنان باردار متابولیسم کافئین کندتری را تجربه می کنند. توصیه می شود کسانی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند از مصرف قهوه خودداری کنند.

در دوران بارداری، کافئین می تواند از طریق جفت به جنین منتقل شود. مقدار کمی کافئین نیز در شیر مادر یافت می شود.

آیا کافئین می تواند مرا بیدار نگه دارد؟

کافئین می تواند باعث انفجار انرژی شود زیرا سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. بیشتر مردم صبح‌ها قهوه می‌نوشند تا به بیدار شدنشان کمک کند، اما مصرف کافئین در شب می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر دارد. 

آیا کافئین می تواند باعث بی خوابی شود؟

در حالی که مصرف کافئین مزایای عملکردی کوتاه مدتی دارد، استفاده بیش از حد می تواند منجر به علائم بی خوابی شود.پس در مصرف مناسب آن دقت فرمایید.


چه مقدار کافئین برای نوشیدن بی خطر است؟


از آنجایی که کافئین بسته به دوز می تواند مفید و مضر باشد، یافتن سطحی از مصرف سالم برای شما مهم است. توصیه سازمان غذا و دارو (FDA) برای مصرف ایمن روزانه کافئین، حدود 400 میلی گرم یا 4 تا 5 فنجان قهوه در روز است. یک فنجان بزرگ قهوه می تواند تا 470 میلی گرم کافئین داشته باشد که بیشتر از مقدار توصیه شده روزانه کافئین است. داشتن اطلاعات دقیق در مورد آنچه می نوشید ضروری است. از آنجایی که ممکن است در نحوه واکنش افراد و متابولیسم کافئین تغییرات زیادی وجود داشته باشد، اگر مطمئن نیستید که مصرف کافئین شما توصیه شده است یا خیر، با پزشک خود صحبت کنید.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است؟

همین طور که میدونید هیچ قهوه ای بد نیست البته اگر تازه باشه! فقط باید قهوه ای رو پیدا کنید که طعم و ویژگی های آن مورد پسند شما باشد. مشاوره در خرید و انتخاب بهترین و مناسب ترین قهوه راهنماییتان می‌کنیم.

از طریق ایمیل و تماس می توانید با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *