زمان مناسب برای نوشیدن قهوه

زمان مناسب برای نوشیدن قهوه

در این مقاله به بررسی زمان مناسب برای نوشیدن قهوه می پردازیم :

زمان مناسب نوشیدن قهوه

یکی از دلایل محبوبیت قهوه، تنوع در روش تهیه آن است. شما می‌توانید به روش‌های مختلف، در سریع‌ترین زمان آن را درست و میز صبحانه خود را با آن کامل کنید

بهترین زمان روز برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

بعد از ظهر بین ساعت 13 تا 5 بعد از ظهر. این دوره‌های بین افزایش کورتیزول طبیعی، زمان‌هایی هستند که کافئین بیشترین بازدهی را دارد. به جای تصادف بین قله ها، هوشیاری خود را حفظ خواهید کرد. یک فنجان قهوه بعد از ساعت 18:30 به شما کمک می کند تا از تصادف دیگری جلوگیری کنید، اما با مشکلات دیگری مواجه خواهید شد.

 

قبل از ورزش قهوه بنوشیم یا بعد از آن؟

پزوهشگران در تحقیقاتشان نشان دادند نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن، توانایی لازم برای انجام ورزش‌های طولانی‌تر و سخت‌تر را فراهم می‌کند. ولی نوشیدن قهوه پس از ورزش نیز خالی از لطف نیست! اگر بعد از ورزش قهوه بنوشیم، درد عضلانی ناشی از ورزش کاهش می‌یابد و همچنین مصرف کافئین همراه با یک نوع کربوهیدرات مثل موز، غذای مورد نیاز عضلات را فراهم می‌کند.

افراد مسن و قهوه :

قهوه، چای، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات، برخی داروها و بسیاری از غذاها و نوشیدنی های رایج دیگر حاوی کافئین هستند. کافئین به عنوان یک دارو طبقه بندی می شود زیرا محرکی است که روی سیستم عصبی اثر می گذارد. بسیاری بحث می کنند که آیا کافئین برای افراد مسن سالم است یا خیر. پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. هنگامی که صحبت از کافئین می شود، فواید سلامتی و همچنین خطرات زیادی دارد. مانند بسیاری از چیزها، اعتدال کلیدی است.

مزایای دیگر قهوه :
  • بهبود شناخت:  کافئین به پیشگیری یا مدیریت زوال شناختی در سالمندان کمک می کند.
  • افزایش انرژی: قهوه باعث تقویت روحیه می شود که می تواند به شما کمک کند انگیزه و هوشیاری داشته باشید.

رابطه قهوه و طول عمر :

کافئین یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که می تواند به مبارزه با آسیب اکسیداتیو مرتبط با افزایش سن کمک کند. این می تواند سلامت را از طرق مختلف بهبود بخشد. مطالعه ای که توسط عوامل خطر قلبی عروقی، پیری و زوال عقل انجام شد، افراد را از میانسالی تا هفتاد سالگی و بالاتر مورد بررسی قرار داد و آنها دریافتند که کافئین ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در طول عمر سالمندان کاهش دهد. مطالعه دیگری که توسط AARP و مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تکمیل شد، نشان داد که افرادی که به طور منظم قهوه می‌نوشیدند، خطر کلی مرگ و میر کمتری داشتند.

با شکم‌خالی قهوه بنوشیم؟

بهتر است قهوه را به صورت ناشتا مصرف نکنید زیرا قهوه خاصیت اسیدی دارد که ترشحات معده را تحریک می‌کند. همچنین مصرف قهوه‌ی ناشتا در طولانی مدت باعث ورم معده، سوزش‌معده‌ یا حتی زخم معده می‌شود.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است؟

همین طور که میدونید هیچ قهوه ای بد نیست البته اگر تازه باشه! فقط باید قهوه ای رو پیدا کنید که طعم و ویژگی های آن مورد پسند شما باشد. مشاوره در خرید و انتخاب بهترین و مناسب ترین قهوه راهنماییتان می‌کنیم.ما شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

برچسب ها:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *